Pług odśnieżny – Pługów odśnieżnych używano do usuwania zasp śnieżnych do wysokości jednego metra. Przebudowywano je z tendrów parowozowych lub wagonów. Widoczny tu pług jest najstarszym pojazdem w parowozowni - stworzono go z pochodzącego z 1883 r. tendra od parowozu pruskiej serii P2.
Wagon narzędziowy – w niebieskim, zabytkowym wagonie produkcji francusko-belgijskiej z 1911 r., zgromadzono kolekcję sprzętu używanego dawniej w ratownictwie kolejowym. Są to m.in. podnośniki, liny czy wózki transportowe. Początkowo wagon przeznaczony był do przewozu bydła – przestrzeń pomiędzy końcem zastrzału, a obwodziną była pozbawiona oszalowania i służyła wentylacji.
Wagon osobowy – takie wagony osobowe produkcji niemieckiej były od lat międzywojennych do końca lat 60. XX w. podstawowym środkiem transportu w kolejowym ruchu PKP. Ich głównym celem było przewiezienie jednorazowo jak największej liczby pasażerów. Dlatego konstruktorzy zrezygnowali z wewnętrznych korytarzy na korzyść dodatkowych miejsc dla podróżnych.
Visit Social media:
Share Social media: